Przeskocz do treści

Moje dziecko bije się i rzuca zabawkami

27 marca, 2014

psycholog BiałystokMam 3 letniego synka i mam z nim straszny problem. Jest nadpobudliwy, bije się, rzuca zabawkami a ostatnio nawet zaczął mi mówić, że mnie nie kocha bo jestem nie dobra. Nie reaguję na mnie jak na mamę tylko robi ze mną, co chce. Chwilami już się go nawet boję. Proszę pomóżcie mi  co z tym poradzić.

Myślę, że w wyniku zachowania Pani syna , ma Pani prawo przeżywać dużo złości, bezradności i lęku. Tym bardziej, że trudno Pani znaleźć przyczyne tego zachowania. A przyczyna na pewno jest, bo to co robi Pani syn jest próbą powiedzenia czegoś, co jest ważne w jego życiu. Teraz tylko należy znaleźć odpowiedź , co Pani syn próbuje Pani powiedzieć takim zachowaniem.

Przyczyn może być wiele – od trudności w wyrażaniu naturalnej złości, przez zwrócenie na siebie uwagi, po informowanie Pani o tym, że potrzebuje czegoś szczególnego od Pani. Nie chodzi o to, żeby próbowała Pani sama zgadywać, co Pani syn do Pani mówi, ale żeby mogła Pani to odkryć. Najlepiej i naskuteczniej, gdy sięgnie Pani po pomoc specjalisty, by razem z nim pochylić się nad tym i znaleźć różne hipotezy takiego zachowania.
Zachęcam Panią do konsultacji rodzinnej, na którą pójdzie Pani wraz z ojcem dziecka (o ile jest to możliwe). Możecie Państwo powiedzieć o tym, co Was niepokoi i poszukać wraz z terapeuta najlepszej drogi, by znaleźc rozwiązanie. W Białymstoku jest wiele bezpłatnych miejsc oferujących spotkania rodzinne – np. Meandra na ul. Kujawskej, czy poradnia na Mariańskiego.
Jedno jest pewne, syn sam  w sobie się nie zmieni, jego zachowania moga się tylko nasilić, dlatego im szybciej Państwo znjadziecie przyczynę, tym szybciej syn bedzie mógł zrezygnowac z takiego zachowania.
Pozdrawiam
psychoterapeutaKatarzynaDallemura-Grześ

No comments yet

Dodaj komentarz